.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتصاب اولين مديركل استان البرز

این روزها به جای تعیین استاندار البرز و وجود معضلی به نام مدیرانی که سرپرست هستند، قرار است مدیر کل ارشاد کرج به عنوان اولین مدیرکل استان البرز تعیین شود این در حالی است که کارنامه سرپرست این اداره در شهرستان کرج قابل توجه بوده است.

مدیران نماد یک نهاد، اداره یا سازمانند و تغییر در مدیریت به معنای ایجاد تحول در ساختار آن است. آنکه می آید دیگرگونی می خواهد و آن که می رود تثبیت روال گذشته را...

با این همه کمتر پیش می آید کارنامه ای چندان قدرتمند و مملو از افتخار باشد که امکان دست بردن به ساختارش، فرو ریختن و از نو بنا کردن آن کاری دشوار به نظر بیاید؛ چه بسا که اگر چنین کارنامه ای در اداره یا سازمانی محقق شود دست بردن به ساختار آن از اساس خطا بوده و اقدامی نادرست جلوه می نماید؛ بر همین اساس غالب تغییرات با اندیشه تحول صورت گرفته و می تواند سرمنشاء دگرگونی های مفید و متعدد در سطوح گوناگون باشد.

با توجه به این نکته، تحول ساختاری شهرستان کرج همسو با تبدیل آن به استان البرز در سال جاری مسیر تغییراتی را در منطقه رقم زد که شاید از برخی جهات قابل پیش بینی بود و پیشگیری از آن در بسیاری موارد ناممکن جلوه می کرد و خواهد کرد.

ارتقای سطح اداری نویدی بود که همراه با تشکیل این استان به دامنه های کوه البرز راه یافت. به ضرورت، ادارات کل که یکی پس از دیگری در این استان تشکیل شده و خواهند شد هم اکنون باید خاستگاه مدیرانی برجسته باشد که توان مدیریت بالا و نظارت بر گستره بزرگتری چون استان البرز را دارا باشند و این اصل مورد تایید تمامی کسانی است که برای تحقق رویای استان البرز کوشش نمودند.

این اما در حالیست که تمرکز بر عملکرد برخی ادارات حکایت از کارنامه ای دارد که درخشش حرکت در مسیر تحول در آنها از مدت ها پیش آغاز شده و چشم اندازی روشن را به رخ بینندگان می کشاند.

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از جمله اداراتی است که تورق در کارنامه کاری سرپرست آن نشانگر پویایی بخش فرهنگ و هنر در مدت قریب به دو سال تصدی گری مهدی عسگری در این سمت است.

با وجود اینکه طی این مدت تلاش های مطبوعات و اصحاب رسانه به منظور بهره گیری از خدمات گسترده و قابل توجه این سرپرستی جهت صدور حکم مدیریت وی از سوی وزارتخانه متبوع به نتیجه نرسید، هنرمندان و هنردوستان منطقه شاهد اقدامات گسترده ای در زمینه های عمرانی، فرهنگی و هنری در سطح شهر بودند.

این ادعا به شهادت آماری که بیانگر برگزاری متوسط هر 50 روز اجرای یک برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سطح استان و شهرستان می باشد صادق بوده و آشکار است.

این در حالیست که ایده های نو و ابتکارات تازه مدیر جوان این اداره در کنار بالا بودن سطح تحصیلات وی بر نحوه عملکرد مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاثیری مثبت و واضح داشته و خوف و رجای ماندن و رفتن که می تواند به سست شدن پایه های هر مدیریتی بینجامد، در عملکرد این مدیر جوان و خوش فکر هیچ گونه اهمال و سستی ایجاد نکرده است.

شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که فرهنگ دوستان و هنرمندان کرجی حتی از پویایی بیش از پیش فرهنگ و هنر ایران کوچک در دو ساله اخیر یاد کرده و اظهار می کنند که این مدیریت سابقه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

تکمیل، توسعه و تجهیز فرهنگسراها از جمله تکمیل ساختمان فرهنگسرای جوان که بیش از 50 درصد آن در این دوره مدیریتی انجام گرفت، شکل گیری انجمن های گوناگون، شرکت گسترده هنرمندان در جشنواره های هنری، فرهنگی و ادبی، تشکیل بانک اطلاعاتی خبرنگاران و هنرمندان و نیز برگزاری نمایشگاه های مختلف در سطح منطقه و استان از جمله خدمات مهدی عسگری در مدت تصدی پست سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج به شمار می رود.

بلاتکلیفی در تعیین استاندار دامنگیر ارشاد شد

در حالیکه کارکرد مناسب سرپرستی حال حاضر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج به گواهی عملکرد و آمار و ارقام موجود تصدیق می شود، تحول در ساختمان مدیریتی این اداره و در شرایطی که استانداری استان البرز همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد و استقرار نیافته است جای تامل دارد.

طبق روند قانونی با تشکیل استان البرز مرکز استانداری باید در منطقه مستقر شده و کلیه تغیر و تحولات از آن پس زیر نظر استاندار انجام گیرد.

در شرایط فعلی که هنوز استاندار منطقه تعیین نشده و شهر در نوعی بلاتکلیفی به سر می برد معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت تصمیم گیری مستقل وزارت ارشاد و بدون هماهنگی با مسئولان شهری حال حاضر شهرستان کرج تا اندازه زیادی قابل توجه است و جای شگفتی دارد.

بر این اساس اگر کارنامه مدیران می تواند بیانگر سطح توانایی آنان جهت بر عهده گرفتن پست های سنگین تر و مقام های بالاتر باشد این وزارتخانه باید بتواند ناکارآمدی مدیر فعلی این مرکز را به اثبات رسانده یا نیرویی را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی و مستقر کند که کارنامه ای به مراتب قوی تر و قدرتمندتر از مدیر حال حاضر آن داشته باشد.

این در حالیست که شنیده ها حکایت از معارفه مدیری دارند که سابقه خدمتی وی در خارج از استان تهران و در یکی از شهرهای بسیار کوچک کشور بوده و عملا آگاهی وی به مسائل شهر پر چالشی چون کرج بسیار محدود است.

لازم به یادآوری نیست که نا آشنایی مدیران غیر بومی با منطقه ای که از فرط تنوع در سلایق و قومیت ها به بیان مقام معظم رهبری ایران کوچک لقب گرفته، آشکارا موجب هدر رفت زمان و پتانسیل های فراوانی در سطح استان البرز خواهد شد. این صرف انرژی و زمان نیز به هر روی با تغییر مدیریت و تثبیت آن قابل پیش گیری نبوده و به بدنه فرهنگی و هنری شهر لطمات جبران ناپذیری را وارد خواهد آورد.

این نکته البته در بخش دیگری از تشکیل بدنه استان البرز قابل توجه است و آن اینکه این اقدام می تواند فضای مناسبی را برای سایر ارگان هایی که در حال تغییر و تحول به سمت ادارات کل هستند رقم بزند و روالی سهل و ممتنع را گاه در تعیین مدیران سفارشی ایجاد نماید.

در این صورت شاید غبطه باید خورد به جایگاه قبلی شهرستان کرج و مدیرانی که لااقل با هماهنگی استانداری تهران یا فرمانداری شهرستان جابه جا و تغییر داده می شدند.

با همه این احوال و با توجه به آنچه گذشت به نظر می رسد مطبوعات و رسانه ها سهم ناچیزی در ارائه دیدگاه ها و تعیین سره از ناسره منطقه خود و آگاهی بخشی به مقامات بالادست داشته و چندان هم که می گویند این رسانه ها زبان گویای مردم و مسئولین نیستند.

به هر روی مدیر کل جدید استان البرز می آید و شاید احوالات دیگری در فرهنگ و هنر این استان رقم بخورد، چه بسا مدیری کارآمد و قدرتمند بر مسند مدیر کلی این اداره بنشیند، اما کاش مدیرانی که از این پس از فضایی متفاوت به استان البرز می آیند این درایت را داشته باشند تا از مدیران اسبق و کاربلدی که پیش از این در ادارات محل خدمت خود کارآزموده شده اند در جایگاهی مناسب بهره بگیرند و با این اقدام در تصحیح و تسریع روند موجود همکاری نمایند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.